Ingeniør

Å Energi

– Jeg er stolt av jobben min!

2023-12-01

Lesetid ca 4 min

Hvordan sikrer vi at både privatkunder og næringskunder får den oppfølgingen de trenger rundt betaling, og blir behandlet riktig også i vanskelige inkassosituasjoner? Det er en av de viktigste oppgavene til vår kollega Liridon Bytyqi.

Liridon er et kjent fjes for både kunder og kollegaer i Å Energi. Han har jobbet som kunderådgiver i Energiselskapet Buskerud siden 2010, som i 2016 ble Glitre Energi – og nå gleder han seg til veien videre i det nye selskapet.

 

– Jeg søkte meg hit for 13 år siden fordi jeg hadde hørt mye bra om både mulighetene innad i selskapet og om arbeidsmiljøet her. I tillegg var det kort vei til kontoret, så det føltes som jeg traff blink da jeg fikk jobben.

 

Siden da har han fått prøvd seg på en bredt spekter av oppgaver, og har funnet en rolle han trives godt med.

 

– Nå jobber jeg med innfordring, som betyr at jeg krever inn utestående betalinger, følger opp betalingsavtaler fra både næringskunder og privatkunder og sørger for at alt innen inkasso blir gjort riktig og så skånsomt som mulig for de det gjelder.

 

I tillegg fører han saker i Forliksrådet på vegne av selskapet. Disse møtene beskriver han som både krevende og givende.

 

– Det er en jobb som krever mye av meg, og jeg må noen ganger stå i vanskelige saker. Det som gjør det verdt det er at vi klarer å gjøre prosessene riktige og rettferdige.

– Jeg er stolt av jobben min! Både på grunn av det sterke fagmiljøet, de fine folka som jobber her og mulighetene man får.

Strekker seg langt for kundene

Miljøet på jobben beskriver han som “helt konge”, og det er det flere grunner til.

– Dette er et sted hvor du blir sett, hørt og tatt godt vare på – noe som er veldig viktig for meg. Trivselen på kontoret er høy og du har alltid mange gode folk rundt deg. Du får den hjelpen du trenger, miljøet er godt og du kan være deg selv.

 

Han tror mange på kontoret kjenner på den samme stoltheten for arbeidet de gjør og for plassen de jobber på.

 

– Jeg er stolt av jobben min! Både på grunn av det sterke fagmiljøet, de fine folka som jobber her og mulighetene man får. Summen av alt gjør det til et godt sted å jobbe, og det er nok hovedgrunnen til at jeg har blitt her så lenge.

 

Å jobbe i et kraftselskap kan likevel være krevende i en tid hvor prisene bare øker, også på strøm. Liridon forteller at også han og kollegene har kjent på dette.

 

– Det har vært et tøft år for mange og det merker vi også i vår bransje. Nå fokuserer vi ekstra på å lage gode avtaler for kunder og partnere, som skal hjelpe folk samtidig som vi sikrer at økonomien i selskapet opprettholdes. Vi må være raske med betalingsavtaler så man ikke får seg en overraskelse, og få inn utestående betalinger tidlig. Det er en balansegang der, men verdiene våre er alltid å ta ansvar, være engasjerte, bry oss og jobbe ut ifra en tankegang om at alt er mulig.

Får et fortrinn i bransjen

Etter mange år i Glitre er kunderådgiveren spent på den nye fusjonen til Å Energi. Han tror det blir et nytt og interessant kapittel for både kunder og ansatte.

 

– Kundene kan forvente seg enda mer fokus fremover på at de får den oppfølgingen og informasjonen de trenger for å kunne forstå og betale regningene sine til riktig tid. Nå blir vi enda flere som følger med på markedet og følger opp både næringssiden og det private.

 

– For oss ansatte tror jeg Å Energi-konsernet vil by på enda mer faglig utvikling. Jeg gleder meg til vi blir flere nye kolleger som kan bli klokere sammen og sette fart inn i veien videre. Vi ønsker fortsatt å utvikle oss raskere og bli enda større på kundesiden, og jeg har troen på at nå som vi får et større fagmiljø, kommer vi til å få et fortrinn i bransjen.

Del dette innlegget

Artikler du kanskje liker:

Å Energi
– Dette er et selskap som satser på teknologi og som vil mye
Les mer
Orkla
A home to grow
Les mer
DNV
Styrker kompetanse gjennom jobbrotasjon til Singapore
Les mer
Lyse
Kristian (32) leder bedriftsidrettslaget i et stort konsern
Les mer