Velg studieretning:
Topplister arrow_right

Går en spennende tid i møte

Philip Røst Wehinger, teamleder robotics og AI. Gunn Skinderviken, leder selvbetjeningsløsninger og arbeidsflater. Hamy Nguyen, internship digitale kundeopplevelser.

- Vi er rundt 160 utviklere her på huset, forteller Gunn, og fremover skal vi sikre en enda bedre balanse mellom inhouse-miljøet og eksterne konsulenter.

- Skal vi være smidige nok til å tilpasse oss alle endringene som bransjen vår kommer til å stå overfor fremover, er det viktig å ha kompetanse på huset, teknisk ekspertise som kjenner oss ut og inn, legger Philip til. Vi skal ha en rekke ulike type utviklere med ulik kompetanse – frontend, backend, fullstack, DevOps og plattformutviklere er bare noen eksempler på hva vi trenger


Mye er gjort

Gjensidige har allerede lagt ned en stor innsats i å automatisere tjenestene og sikre økt grad av selvbetjening.

- Vi har blant annet utviklet appen Light, sier Hamy. Det er en app som skal gjøre det enklere for ungdom å forstå og tegne forsikring. De kan scanne for eksempel PC’en eller bunaden sin med mobilkamearet sitt, og så vil appen forstå hva produktet er og foreslå en egnet forsikring.

- Vi jobber også med å bruke maskinlæring og bildegjenkjenning ved skadeoppgjør, både for å analysere bilder kunden tar av skaden og for å klassifisere tekst.


Gjensidige gjør betydelige omveltninger på både IT-systemene, og måten de jobber på.

- Vi ser på hvordan vi gjennomfører tjenesteutsetting, vi ser på kjernesystemet og hvordan vi jobber med utvikling, forteller Gunn. Vi jobber mot flere skybaserte tjenester og kontinuerlig utrulling.

Faglig fokus

Som et ledd i å bygge et enda sterkere teknisk miljø, har Gjensidige etablert en rekke ulike fora for å sikre læring på tvers av organisasjonen.

- Vi har frontend-forum, tech-summit og dessuten design review hver mandag, forteller Hamy. I tillegg har vi et eget nettverk som hetet Gjensidige Young Professionals, som er blitt etablert på initiativ fra medarbeiderne selv. Vi ønsket å ha et forum der vi kunne utveksle erfaring på tvers av fagområder, og det setter i alle fall jeg stor pris på.

- Disse foraene er svært nyttige, vi lærer utrolig mye av hverandre og skaper dermed et mye sterkere faglig miljø. I tillegg henter vi inn eksterne foredragsholdere, impulser utenfra er selvfølgelig veldig viktig, legger Philip til.


En bransje i endring

Som alle bransjer, er også forsikringsbransjen utsatt for en rekke endringer, og de kommer stadig oftere.

- Vi står foran endringer vi bare aner konturene av, forteller Gunn. Som i andre bransjer er vi i endring, og må tilpasse og endre oss hele tiden. Det er nettopp derfor vi ruster opp vårt interne tekniske miljø.

- I mine to år som intern her, har jeg allerede sett store endringer, og grunnen til at jeg fra høsten av kommer til å begynne her fast, er at jeg har lyst til å bli med på fortsettelsen, avslutter Hamy. Jeg har lyst til å bli med videre på endringene vi står foran. Det blir utvilsomt veldig spennende.

TOPP 50 Økonomi

  1. PwC (PricewaterhouseCoopers)
    B
  2. Deloitte
  3. SAS
  4. Innovasjon Norge
  5. McKinsey & Company
    B
  6. Microsoft
  7. Norges Bank
  8. Infocard  1  desktop
  9. Infocard  1  mobile
  10. KPMG
  11. L'Oréal Group
    B
  12. Coca-Cola European Partners Norge
  13. Aker Solutions
  14. Sparebank 1
  15. Nordic Choice Hotels (bl.a. Clarion, Quality, Comfort)
    B
  16. Utenriksdepartementet
  17. Forsvaret
  18. The Boston Consulting Group (BCG)
  19. Rolls-Royce
  20. Infocard  2  desktop
  21. Infocard  k  mobile
  22. Orkla
  23. Norgesgruppen
    B
  24. Nordea
  25. IKEA
  26. Telenor
  27. BDO
  28. Finansdepartementet
  29. Hennes & Mauritz
  30. Pareto Gruppen
  31. Infocard  3  desktop
  32. Infocard  3  mobile
  33. Danske Bank
  34. Hydro
  35. Accenture
  36. Visma
  37. Handelsbanken
  38. Statistisk sentralbyrå
  39. Oslo Børs VPS
  40. Tine
  41. Kongsberg Gruppen
  42. Infocard  4  desktop
  43. Infocard  b  mobile
  44. Finanstilsynet
  45. OBOS
  46. Schibsted Media Group
    B
  47. Ringnes
  48. Capgemini Consulting
  49. TUI Nordic (fd Star Tours)
  50. Reitangruppen
  51. Telia Norge

Bransjebeste

  1. Geelmuyden.Kiese
  2. L'Oréal Group
  3. McKinsey & Company
  4. Nordic Choice
  5. NorgesGruppen
  6. OBOS
  7. PwC
  8. Schibsted
  9. Infocard  5  desktop
  10. Infocard  5  mobile
  11. Wilhelmsen Group

Klatrere Økonomi

  1. Accenture
  2. TUI Nordic

Utfordrere Økonomi

  1. ABB
  2. Bekk

TOPP 50 ingeniør

  1. Kongsberg Gruppen
  2. Multiconsult
    B
Se hele listen

TOPP 50 IT

  1. Google
  2. Microsoft
  3. Forsvaret
Se hele listen

TOPP 50 jus

  1. Politiet
  2. Utenriksdepartementet
  3. Tingrettene
Se hele listen

TOPP 50 humaniora

  1. NRK
  2. UNICEF
  3. Utenriksdepartementet
Se hele listen

Nordic Topp 50 Økonomi

  1. EY (Ernst & Young)
  2. McKinsey & Company
Se hele listen