Velg studieretning:
Topplister arrow_right

Går en spennende tid i møte

Philip Røst Wehinger, teamleder robotics og AI. Gunn Skinderviken, leder selvbetjeningsløsninger og arbeidsflater. Hamy Nguyen, internship digitale kundeopplevelser.

- Vi er rundt 160 utviklere her på huset, forteller Gunn, og fremover skal vi sikre en enda bedre balanse mellom inhouse-miljøet og eksterne konsulenter.

- Skal vi være smidige nok til å tilpasse oss alle endringene som bransjen vår kommer til å stå overfor fremover, er det viktig å ha kompetanse på huset, teknisk ekspertise som kjenner oss ut og inn, legger Philip til. Vi skal ha en rekke ulike type utviklere med ulik kompetanse – frontend, backend, fullstack, DevOps og plattformutviklere er bare noen eksempler på hva vi trenger


Mye er gjort

Gjensidige har allerede lagt ned en stor innsats i å automatisere tjenestene og sikre økt grad av selvbetjening.

- Vi har blant annet utviklet appen Light, sier Hamy. Det er en app som skal gjøre det enklere for ungdom å forstå og tegne forsikring. De kan scanne for eksempel PC’en eller bunaden sin med mobilkamearet sitt, og så vil appen forstå hva produktet er og foreslå en egnet forsikring.

- Vi jobber også med å bruke maskinlæring og bildegjenkjenning ved skadeoppgjør, både for å analysere bilder kunden tar av skaden og for å klassifisere tekst.


Gjensidige gjør betydelige omveltninger på både IT-systemene, og måten de jobber på.

- Vi ser på hvordan vi gjennomfører tjenesteutsetting, vi ser på kjernesystemet og hvordan vi jobber med utvikling, forteller Gunn. Vi jobber mot flere skybaserte tjenester og kontinuerlig utrulling.

Faglig fokus

Som et ledd i å bygge et enda sterkere teknisk miljø, har Gjensidige etablert en rekke ulike fora for å sikre læring på tvers av organisasjonen.

- Vi har frontend-forum, tech-summit og dessuten design review hver mandag, forteller Hamy. I tillegg har vi et eget nettverk som hetet Gjensidige Young Professionals, som er blitt etablert på initiativ fra medarbeiderne selv. Vi ønsket å ha et forum der vi kunne utveksle erfaring på tvers av fagområder, og det setter i alle fall jeg stor pris på.

- Disse foraene er svært nyttige, vi lærer utrolig mye av hverandre og skaper dermed et mye sterkere faglig miljø. I tillegg henter vi inn eksterne foredragsholdere, impulser utenfra er selvfølgelig veldig viktig, legger Philip til.


En bransje i endring

Som alle bransjer, er også forsikringsbransjen utsatt for en rekke endringer, og de kommer stadig oftere.

- Vi står foran endringer vi bare aner konturene av, forteller Gunn. Som i andre bransjer er vi i endring, og må tilpasse og endre oss hele tiden. Det er nettopp derfor vi ruster opp vårt interne tekniske miljø.

- I mine to år som intern her, har jeg allerede sett store endringer, og grunnen til at jeg fra høsten av kommer til å begynne her fast, er at jeg har lyst til å bli med på fortsettelsen, avslutter Hamy. Jeg har lyst til å bli med videre på endringene vi står foran. Det blir utvilsomt veldig spennende.

TOPP 50 økonomi

  1. Innovasjon Norge
  2. Google
  3. Utenriksdepartementet
  4. Nordic Choice Hotels (bl.a. Clarion, Quality, Comfort)
    B
  5. SAS
  6. Forsvaret
  7. Norges Bank
  8. PwC (PricewaterhouseCoopers)
    B
  9. Infocard  1  desktop
  10. Infocard  1  mobile
  11. Norgesgruppen
    B
  12. McKinsey & Company
    B
  13. Orkla
    B
  14. Tine
  15. Deloitte
  16. Sparebank 1
  17. Microsoft
  18. Infocard  2  desktop
  19. Infocard  k  mobile
  20. IKEA
  21. L'Oréal Group
  22. Aker Solutions
  23. NAV
  24. The Boston Consulting Group (BCG)
  25. Schibsted Media Group
    B
  26. Coca-Cola European Partners Norge
  27. Nordea
  28. Helsedirektoratet
  29. Finansdepartementet
  30. Infocard  3  desktop
  31. Infocard  3  mobile
  32. KPMG
  33. Norad
  34. Finanstilsynet
  35. Jotun
  36. OBOS
    B
  37. Telenor
  38. Arbeids- og sosialdepartementet
  39. Infocard  4  desktop
  40. Infocard  b  mobile
  41. Reitangruppen
  42. Aker BP
  43. Danske Bank
  44. Statkraft
  45. Hydro
  46. Visma
  47. Statens vegvesen
  48. Accenture

Bransjebeste

  1. Geelmuyden.Kiese
  2. McKinsey & Company
  3. Nordic Choice
  4. NorgesGruppen
  5. OBOS
  6. Orkla
  7. PwC
  8. Schibsted
  9. Infocard  5  desktop
  10. Infocard  5  mobile
  11. Wilhelmsen Group

Klatrere økonomi

  1. Aarbeids- og Sosialdepartementet
  2. Aker BP
  3. Forsvaret
  4. L'Oreal
  5. NAV
  6. SAS
  7. Schibsted
  8. Tine

TOPP 50 IT

  1. Google
  2. Microsoft
Se hele listen

TOPP 50 jus

  1. Politiet
  2. Tingrettene
  3. Utenriksdepartementet
Se hele listen

TOPP 50 humaniora

  1. Kunnskapsdepartementet
  2. NRK
  3. Kulturdepartementet
Se hele listen

TOPP 50 helse

  1. Helsedirektoratet
  2. Folkehelseinstituttet
  3. Helse Sør-Øst
Se hele listen