Velg studieretning:
Topplister arrow_right

Går en spennende tid i møte

Philip Røst Wehinger, teamleder robotics og AI. Gunn Skinderviken, leder selvbetjeningsløsninger og arbeidsflater. Hamy Nguyen, internship digitale kundeopplevelser.

- Vi er rundt 160 utviklere her på huset, forteller Gunn, og fremover skal vi sikre en enda bedre balanse mellom inhouse-miljøet og eksterne konsulenter.

- Skal vi være smidige nok til å tilpasse oss alle endringene som bransjen vår kommer til å stå overfor fremover, er det viktig å ha kompetanse på huset, teknisk ekspertise som kjenner oss ut og inn, legger Philip til. Vi skal ha en rekke ulike type utviklere med ulik kompetanse – frontend, backend, fullstack, DevOps og plattformutviklere er bare noen eksempler på hva vi trenger


Mye er gjort

Gjensidige har allerede lagt ned en stor innsats i å automatisere tjenestene og sikre økt grad av selvbetjening.

- Vi har blant annet utviklet appen Light, sier Hamy. Det er en app som skal gjøre det enklere for ungdom å forstå og tegne forsikring. De kan scanne for eksempel PC’en eller bunaden sin med mobilkamearet sitt, og så vil appen forstå hva produktet er og foreslå en egnet forsikring.

- Vi jobber også med å bruke maskinlæring og bildegjenkjenning ved skadeoppgjør, både for å analysere bilder kunden tar av skaden og for å klassifisere tekst.


Gjensidige gjør betydelige omveltninger på både IT-systemene, og måten de jobber på.

- Vi ser på hvordan vi gjennomfører tjenesteutsetting, vi ser på kjernesystemet og hvordan vi jobber med utvikling, forteller Gunn. Vi jobber mot flere skybaserte tjenester og kontinuerlig utrulling.

Faglig fokus

Som et ledd i å bygge et enda sterkere teknisk miljø, har Gjensidige etablert en rekke ulike fora for å sikre læring på tvers av organisasjonen.

- Vi har frontend-forum, tech-summit og dessuten design review hver mandag, forteller Hamy. I tillegg har vi et eget nettverk som hetet Gjensidige Young Professionals, som er blitt etablert på initiativ fra medarbeiderne selv. Vi ønsket å ha et forum der vi kunne utveksle erfaring på tvers av fagområder, og det setter i alle fall jeg stor pris på.

- Disse foraene er svært nyttige, vi lærer utrolig mye av hverandre og skaper dermed et mye sterkere faglig miljø. I tillegg henter vi inn eksterne foredragsholdere, impulser utenfra er selvfølgelig veldig viktig, legger Philip til.


En bransje i endring

Som alle bransjer, er også forsikringsbransjen utsatt for en rekke endringer, og de kommer stadig oftere.

- Vi står foran endringer vi bare aner konturene av, forteller Gunn. Som i andre bransjer er vi i endring, og må tilpasse og endre oss hele tiden. Det er nettopp derfor vi ruster opp vårt interne tekniske miljø.

- I mine to år som intern her, har jeg allerede sett store endringer, og grunnen til at jeg fra høsten av kommer til å begynne her fast, er at jeg har lyst til å bli med på fortsettelsen, avslutter Hamy. Jeg har lyst til å bli med videre på endringene vi står foran. Det blir utvilsomt veldig spennende.

TOPP 50 humaniora

  1. Kunnskapsdepartementet
  2. NRK
  3. Kulturdepartementet
  4. Gyldendal Norsk Forlag
  5. Barne-likestillings og inkl.dep
  6. UNICEF
  7. Innovasjon Norge
  8. Røde Kors
  9. Utenriksdepartementet
  10. Universitetet i Oslo
  11. Infocard  1  desktop
  12. Infocard  1  mobile
  13. Norad
  14. Integrering og mangfoldsdir
  15. NAV
  16. Oslo Kommune
  17. TV 2
  18. Arbeids- og sosialdepartementet
  19. Forskningsrådet
  20. NTNU
  21. Forsvaret
  22. Infocard  2  desktop
  23. Infocard  2  mobile
  24. Helsedirektoratet
  25. Universitetet i Bergen
  26. Miljøverndepartementet
  27. Fredskorpset
  28. Human - Etisk Forbund
  29. Helse Sør-Øst
  30. Kommunal- og moderniseringsdepartementet
  31. IKEA
  32. Infocard  3  desktop
  33. Infocard  3  mobile
  34. Bergen kommune
  35. Trondheim Kommune
  36. Universitetet i Stavanger
  37. SAS
  38. Schibsted Media Group
  39. Statistisk sentralbyrå
  40. Tine
  41. Microsoft
  42. Nordic Choice Hotels (bl.a. Clarion, Quality, Comfort)
  43. EF Education First
  44. Infocard  4  desktop
  45. Infocard  4  mobile
  46. Geelmuyden.Kiese
  47. Deloitte
  48. Stavanger Kommune
  49. Care Norge
  50. Changemaker
  51. L'Oréal Group
  52. Kristiansand kommune
  53. Helse Bergen
  54. Jotun

TOPP 50 Økonomi

  1. Innovasjon Norge
  2. Google
Se hele listen

TOPP 50 IT

  1. Google
  2. Microsoft
Se hele listen

TOPP 50 jus

  1. Politiet
  2. Tingrettene
  3. Utenriksdepartementet
Se hele listen

TOPP 50 helse

  1. Helsedirektoratet
  2. Folkehelseinstituttet
  3. Helse Sør-Øst
Se hele listen