Velg studieretning:
Topplister arrow_right

Går en spennende tid i møte

Philip Røst Wehinger, teamleder robotics og AI. Gunn Skinderviken, leder selvbetjeningsløsninger og arbeidsflater. Hamy Nguyen, internship digitale kundeopplevelser.

- Vi er rundt 160 utviklere her på huset, forteller Gunn, og fremover skal vi sikre en enda bedre balanse mellom inhouse-miljøet og eksterne konsulenter.

- Skal vi være smidige nok til å tilpasse oss alle endringene som bransjen vår kommer til å stå overfor fremover, er det viktig å ha kompetanse på huset, teknisk ekspertise som kjenner oss ut og inn, legger Philip til. Vi skal ha en rekke ulike type utviklere med ulik kompetanse – frontend, backend, fullstack, DevOps og plattformutviklere er bare noen eksempler på hva vi trenger


Mye er gjort

Gjensidige har allerede lagt ned en stor innsats i å automatisere tjenestene og sikre økt grad av selvbetjening.

- Vi har blant annet utviklet appen Light, sier Hamy. Det er en app som skal gjøre det enklere for ungdom å forstå og tegne forsikring. De kan scanne for eksempel PC’en eller bunaden sin med mobilkamearet sitt, og så vil appen forstå hva produktet er og foreslå en egnet forsikring.

- Vi jobber også med å bruke maskinlæring og bildegjenkjenning ved skadeoppgjør, både for å analysere bilder kunden tar av skaden og for å klassifisere tekst.


Gjensidige gjør betydelige omveltninger på både IT-systemene, og måten de jobber på.

- Vi ser på hvordan vi gjennomfører tjenesteutsetting, vi ser på kjernesystemet og hvordan vi jobber med utvikling, forteller Gunn. Vi jobber mot flere skybaserte tjenester og kontinuerlig utrulling.

Faglig fokus

Som et ledd i å bygge et enda sterkere teknisk miljø, har Gjensidige etablert en rekke ulike fora for å sikre læring på tvers av organisasjonen.

- Vi har frontend-forum, tech-summit og dessuten design review hver mandag, forteller Hamy. I tillegg har vi et eget nettverk som hetet Gjensidige Young Professionals, som er blitt etablert på initiativ fra medarbeiderne selv. Vi ønsket å ha et forum der vi kunne utveksle erfaring på tvers av fagområder, og det setter i alle fall jeg stor pris på.

- Disse foraene er svært nyttige, vi lærer utrolig mye av hverandre og skaper dermed et mye sterkere faglig miljø. I tillegg henter vi inn eksterne foredragsholdere, impulser utenfra er selvfølgelig veldig viktig, legger Philip til.


En bransje i endring

Som alle bransjer, er også forsikringsbransjen utsatt for en rekke endringer, og de kommer stadig oftere.

- Vi står foran endringer vi bare aner konturene av, forteller Gunn. Som i andre bransjer er vi i endring, og må tilpasse og endre oss hele tiden. Det er nettopp derfor vi ruster opp vårt interne tekniske miljø.

- I mine to år som intern her, har jeg allerede sett store endringer, og grunnen til at jeg fra høsten av kommer til å begynne her fast, er at jeg har lyst til å bli med på fortsettelsen, avslutter Hamy. Jeg har lyst til å bli med videre på endringene vi står foran. Det blir utvilsomt veldig spennende.

TOPP 50 humaniora

  1. NRK
  2. UNICEF
  3. Utenriksdepartementet
  4. Oslo Kommune
  5. Barne-likestillings og inkl.dep
  6. Universitetet i Oslo
  7. TV 2
  8. Kulturdepartementet
  9. Kunnskapsdepartementet
  10. Røde Kors
  11. Infocard  1  desktop
  12. Infocard  1  mobile
  13. Trondheim Kommune
  14. Forsvaret
  15. Bergen kommune
  16. Gyldendal Norsk Forlag
  17. NTNU
  18. Miljøverndepartementet
  19. Universitetet i Bergen
  20. Integrering og mangfoldsdir
  21. NAV
  22. Infocard  2  desktop
  23. Infocard  2  mobile
  24. Helsedirektoratet
  25. Arbeids- og sosialdepartementet
  26. EF Education First
  27. Kristiansand kommune
  28. SAS
  29. Norad
  30. Stavanger Kommune
  31. Helse Sør-Øst
  32. Innovasjon Norge
  33. Universitetet i Stavanger
  34. Infocard  3  desktop
  35. Infocard  3  mobile
  36. Forskningsrådet
  37. Statistisk sentralbyrå
  38. Fredskorpset
  39. Human - Etisk Forbund
  40. L'Oréal Group
  41. Sandnes kommune
  42. Schibsted Media Group
  43. Microsoft
  44. Changemaker
  45. Infocard  4  desktop
  46. Infocard  4  mobile
  47. IKEA
  48. DNB
  49. Kommunal- og moderniseringsdepartementet
  50. Nordic Choice Hotels (bl.a. Clarion, Quality, Comfort)
  51. Coca-Cola European Partners Norge
  52. Tine
  53. Care Norge
  54. Olje- og Energidepartementet
  55. Telenor
  56. Hydro

Bransjebeste

  1. Accenture
  2. Agder energi
  3. Aker Solutions
  4. DNB
  5. Helse Sør-Øst
  6. Hydro
  7. IKEA
  8. Jotun
  9. Laerdal Medical
  10. Infocard  1  desktop
  11. Infocard  1  mobile
  12. L'Oréal Group
  13. Microsoft
  14. Nordic Choice Hotels (bl.a. Clarion, Quality, Comfort)
  15. NRK
  16. NTNU
  17. Posten/Bring
  18. PwC (PricewaterhouseCoopers)
  19. SAS
  20. Telenor
  21. Infocard  2  desktop
  22. Infocard  2  mobile
  23. UNICEF
  24. Universitetet i Oslo
  25. Utenriksdepartementet

TOPP 50 Økonomi

  1. PwC (PricewaterhouseCoopers) B
  2. Deloitte
Se hele listen

TOPP 50 ingeniør

  1. Kongsberg Gruppen
  2. Multiconsult B
Se hele listen

TOPP 50 IT

  1. Google
  2. Microsoft
  3. Forsvaret
Se hele listen

TOPP 50 jus

  1. Politiet
  2. Utenriksdepartementet
  3. Tingrettene
Se hele listen

Nordic Topp 50 Økonomi

  1. EY (Ernst & Young)
  2. McKinsey & Company
Se hele listen